2

.
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403.
امروز :

5S

5S چیست ؟

شیوه‌ای بنیادین و قانونمند برای دستیابی به بهبود در بهره‌وری پیشگیری از اتلاف منابع و ارتقا سطح ایمنی و کیفیت در محل کار است.هدف اصلی 5S اصلاح شیوه مدیریت سازمان‌ها به منظور انجام اصلاحات تدریجی و مستمر می‌باشد و هدف نهایی از اجرای نظام آراستگی در محیط کار (5S)پیشگیری از اتلاف است، در حقیقت مودا که یک واژه‌ی ژاپنی و به معنای اتلاف می‌باشد به هر نوع فعالیتی اطلاق می‌گردد که مصرف‌کننده و جاذب منابع و ذخائر می‌باشد ولی هیچ ارزشی نمی‌آفرینند. مانند تولید اضافی، موجودی بیش از حداقل مورد نیاز، مراحلی از فرایند کار که ضرورتی به وجود آن نیست، بایگانی‌های غیرضروری، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات اضافی و تکراری و مواردی از این دست می‌توانند نمونه‌ای از مودا در بخش‌های خدماتی و یا تولیدی محسوب گردند. آنچه که در ارتباط با شناسایی مودا در محیط کار قابل توجه است استفاده از روش‌های شناسایی همچون پیاده‌سازی نظام 5S یا نظام آراستگی در محیط کار است. اصول پنج‌گانه 5Sعبارتند از:

  • sاول (SEIRI)ساماندهی تشخیص اقلام ضرروی از غیرضروری .
  • s دوم (SEITON)دومین مرحله نظم و ترتیب .
  • s سوم(SEISO)سومین مرحله‌ یعنی پاکیزه‌سازی .
  • s چهارم (SEIKETSU)چهارمین مرحله استانداردسازی می‌باشد.
  • s پنجم (SHITSUKE)پنجمین مرحله فرهنگ‌سازی و انضباط می‌باشد .

شرکت مدرسان بهره وری ایمن با آموزش و استقرار سیستم 5s درمحیط های کاری توانسته است سازمانهای مریوطه را به بالاترین سطح بهره ‌وری در زمان و ارتقاء کارایی در محیط کارنائل گرداند.

لذا در صورت نیاز به ارائه خدمات آموزشی و مشاوره دراین راستا از طریق منو ارتباط باما درخواست خود را ارسال ویا تماس حاصل نمایید.

 

 

پیگیری پرداخت آنلاین

کد پیگیری را وارد کنید

ورود و عضویت

جستجو در سایت

آموزشگاه بهداشت و ایمنی

ban54