2

.
سه شنبه 28 فروردين 1403.
امروز :

آموزش وتوانمند سازی منابع انسانی با رویکرد ارتقاء بهره وری در ارگانهای دولتی و خصوصی

توانمندسازي منابع انسانی در یک سازمان عنصر حیاتی کسب و کار در دنیای نوین به شمار می رود

Empowerment از فعل Empower به‌معنی"دادن قدرت یا اختیار به شخصی برای انجام عملی" گرفته شده و بر "توانمندسازی فردی" دلالت دارد واز آنجائیکه حياتي ترين دارايي هر سازمان، نيروي انساني آن سازمان است بنابراین توانمندي نيروي انساني عامل بقاء و حيات سازمان است .سازمان توانمند محيطي است كه كاركنان در گروه هاي مختلف، در انجام فعاليتها با يكديگر همكاري مي كنند توانمندسازي كاركنان، محوري ترين تلاش مديران در نوآفريني، تمركززدايي و حذف ديوان سالاري در سازمانها مي باشدو موجب مي شود كه كاركنان، سازمان و شغل را از آن خود بدانند و از كار كردن در آن به خود ببالند.در دهه‌های اخير، توانمندسازي كاركنان به‌ يكي از دغدغه‌هاي مديران تبديل شده است زيرا حجم كاري مديران به‌سرعت افزايش يافته است. بنابراين مدیران باید به زيردستان خود اعتماد كنند؛ در واقع شرايط كاري و رقابت سازمان‌ها بيش از هر چيز ديگري مديران را وادار به توانمندسازي كاركنان مي‌كند. نويسنده كتاب "رها كردن كار بدون از دست دادن كنترل" مي‌گويد: در كمپاني آمريكايي كرايسلر اكنون براي هر 50 كارگر يك مدير وجود دارد در حالي‌كه يك دهه قبل هر 20 نفر يك مدير داشتند كه اين تعداد در آينده به هر 100 كارگر، يك مدير مي‌رسد.

 توانمندسازي منابع انسانی یک سازمان  به‌معنی تشویق آنها برای مشارکت بیشتر در تصمیم‌گیری‌هایی است که بر فعالیت آنها مؤثر است؛ یعنی فضایی برای افراد فراهم شود تا بتوانند ایده‌های خوبی را بیافرینند و آنها را به‌عمل تبدیل کنند. اهدافی مانند نزدیک‌تر شدن بیشتر به مشتری، بهبود خدمات پس از فروش، ارائه مداوم نوآوری، افزایش بهره‌وری و در دست گرفتن میدان رقابت برای سازمان‌هایی حاصل خواهد شدکه راه‌های جدیدی برای توانمند ساختن نیروهایشان یافته‌اند.نقش نیروی انسانی ماهر و کارآمد در تحقق اهداف سازمان، امری بدیهی و غیرقابل انکار است و شکی نیست که ثروت ملی یک کشور و به عبارت بهتر سرمایه انسانی در قالب مهارت‌ها، سازمان‌ها و انگیزه‌هایشان ظاهر می‌شود. مدیران باید به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر از نیروی انسانی شاغل ،عوامل انگیزشی مؤثر در تحریک آنان را به درستی شناسایی کرده و تلاش نمایند که هر چه بیشتر این توان را در مسیر اهداف سازمان قرار دهند.

با توجه به مؤلفه‌های ارائه‌شده، تلاش برای به‌روز نگاه داشتن اطلاعات فني و تخصصي كاركنان از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این مهم اصلی ترین  فرآینداصلاح سيستم وارزشيابي عملكرد كاركنان است. به‌گونه‌اي كه كاركنان، نسبت به نتايج واقعی ارزيابي خود مطلع شده و مديران به‌طور شفاف راجع به نقاط قوت و ضعف كاركنان به آنان بازخورد دهند و انتظارات خود را به‌طور شفاف اعلام نمايند.

با توجه به این مهم این مجموعه آموزشی - پژوهشی با تکیه بر دانش فنی و نیروی متخصص ، توان خود را بر ارتقاء مهارتهای فنی نیروهای شاغل درارگانهای دولتی و خصوصی با محوریت حفظ وحراست از منابع انسانی ودستیابی به افزایش بهره وری در حوزه های صنعت ، تولید و خدمات آموزشی و پژوهشی با هدف دستیابی به اهداف توسعه پایدار بنیان نموده است.جهت مشاوره واستفاده از خدمات آموزشی و پژوهشی مجموعه ما  با شماره های ثبت شده درمنو تماس با ما ارتباط حاصل نمایید.

 

پیگیری پرداخت آنلاین

کد پیگیری را وارد کنید

ورود و عضویت

جستجو در سایت

آموزشگاه بهداشت و ایمنی

ban54