2

.
شنبه 1 ارديبهشت 1403.
امروز :

انرژی های نو

مقدمه ای بر انرژی­های نو:

انرژی تجدید پذیر به انواعی از انرژی گفته می شود که برخلاف انرژیهای تجدید ناپذیر قابلیت بازگشت مجدد را به طبیعت دارند. به این نوع از انرژی، انرژیهای نو نیز گفته می شود در ذیل مختصرا به انواع انرژیهای نو اشاره میگردد.

  • انرژی خورشیدی :

مواردکاربرد شامل:

   آب گرمکن خورشیدی/ گرمایش وسرمایش ساختمان /آب شیرین کن خورشیدی / خشک کن خورشیدی /اجاق خورشیدی /کوره خورشیدی  

کاربردهای نیروگاهی/ کاربردهای سیستم های فتوولتائیک/ حفاظت کاتدیک

  • انرژی زمین گرمایی

موارد کاربرد­ مستقیم شامل:

     استفاده از حرارت موجود در آب گرم خروجی از نیروگاه یا چاه­های تولیدی به منظور تامین گرمایش محیط ساختمان­ها، گلخانه­ها، کاربردهای صنعتی، حوضچه­های پروش ماهی، مراکز آبدرمانی و استخرهای شنا، سیستم ذوب برف در معابر و جاده­ها و نیز تامین گرمایش و سرمایش مورد نیاز گلخانه­ها، مراکز پرورش دام، مرغداری­ها، پرورش قارچ، ساختمان­های مسکونی، تجاری، اداری، عمومی .

کاربرد غیر مستقیم شامل:

سیکل بخار/ خشک بخار / لحظه­ای تک مرحله­ای( با کندانسور و بدون کندانسور ) دو مرحله­ای ( با کندانسورو بدون کندانسور )   و سیکل باینری

  • انرژی باد :

     موارد کاربرد توربین­های بادی شامل:

کاربردهای منفصل از شبکه( شارژ باتری / تولید توان در نواحی دور افتاده /تامین انرژی مورد نیاز پایگاههای موقتی/ تامین برق مورد نیاز برای قایقهای تفریحی

کاربردهای متصل به شبکه (توربین­های بادی منفرد / مزارع بادی)

  • انرژی زیست توده :

انرژی زیست توده را می­توان برای تولید برق، حرارت و سوخت مورد استفاده قرار داد لکن امروزه بیشترین کاربرد این انرژی در تامین حرارت و پخت و پز می باشد.

  • انرژی هیدروژن و پیل سوختی

     این نوع به عنوان منبع گرما و الکتریسیته در ساختمان‌ها، و یک منبع توان الکتریکی در وسایل نقلیه مورد استفاده قرارمی گیرد. در آینده، هیدروژن نیز می‌تواند مانند برق به عنوان یک حامل مهم انرژی محسوب شود. حامل انرژی، انرژی را ذخیره و منتقل کرده و آن را به صورت قابل استفاده‌ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

 

 

پیگیری پرداخت آنلاین

کد پیگیری را وارد کنید

ورود و عضویت

جستجو در سایت

آموزشگاه بهداشت و ایمنی

ban54