2

.
پنجشنبه 9 فروردين 1403.
امروز :

مقاله ها

کارگاه آموزشی پایش آلاینده های صنعتی(ترم جدید)

ket98

 

    

            پایش محیط زیست و شناسايي و اندازه گيري آلودگي هاي محيط زیستی مبناي تصميم گيري در مديريت زيست محيطي است. قضاوت صحيح و برنامه ريزي اصولي جهت رفع مشكلات زيست محيطي بدون اتكاء بر اندازه گيري هاي مطمئن با كمك سيستم هاي نوين و توانمندي در پايش ممكن نيست . باید توجه داشت که شناخت آلاینده های محیط زیستی نه تنها می تواند به حفاظت از محیط زیست کمک کند بلکه در بسیاری از موارد صاحب صنعت را در مورد نشت ناخواسته و ازدست رفتن منابع مالی، آگاه می سازد. بعنوان مثال، وجود مونواکسید کربن در دودکش صنایعی که احتراق کامل دارند نباید حادث شود و اگر این گاز در دودکش حضور داشته باشد بیانگر عدم تنظیم سوخت به احتراق است و در حقیقت منابع مالی صاحب صنعت بدون بازدهی لازم به آلاینده تبدیل می شود. لذا این نوع اندازه گیری ها می تواند دو سویه باشد و ضمن حفاظت از محیط زیست موجب صرفه جویی برای صنعت شود.از اینرو با توجه به ضرورت پایش آلاینده های محیط زیستی ونیاز به راهبری و مشاوره صاحبان و مدیران صنایع  شناخت و آگاهی از فرایندها وآلودگیهای صنعتی ازمهمترین ارکان آموزش به شمار می آید.

کتاب حاضر ضمن بررسی جریان مواد ورودی و خروجی در داخل صنعت ، منابع تولید آلودگیهای اب ،خاک و هوا را به طور جداگانه ارائه نموده است. گرچه روشهای کنترل آلودگی به لحاظ میران مصرف انرژی،نوع سوخت ،نوع مواد خام و روش فرایند متفاوت میباشد لیکن در این کتاب متداولترین روشهای کنترل آلود گیهای صنعتی مطرح گردیده است .

شرکت مدرسان بهره وری ایمن با تکیه بر کادر متخصص و فنی خود در حوزه پایش زیست محیطی آلاینده های صنعتی و بررسی انواع فرایندهای صنعتی و شناسایی آلودگیهای منتشره ،آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به کلیه صنایع می باشد .

 

لازم به ذکر است که هفتمین کارگاه آموزشی پایش آلاینده های صنعتی در ماه جاری برگزار میگردد.لذا علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام در این کارگاه از طریق سایت اقدام نمایند.

لازم به توضیح است که برگزاری کارگاه فوق جهت کارکنان و کارشناسان فنی صنایع به صورت گروهی ضمن ارسال درخواست کتبی امکان پذیر می باشد.


پیگیری پرداخت آنلاین

کد پیگیری را وارد کنید

ورود و عضویت

جستجو در سایت

آموزشگاه بهداشت و ایمنی

ban54